вторник, 20 юли 2010 г.

Седми ден

Днес освен останалите обаяви в сайта на Тонико имоти, имахме за задача да преведем и по една статия от английски на български. Моята се оказа доста интригуваща. Отнасяше се за един от интересните похвати, които се използват, за да бъдат продадени луксозни апартаменти. Това е цялата статия http://nymag.com/realestate/vu/2008/04/45965/

 А ето я  преведена и първа част от нея. Приятно четене! ;-)

Ако живеехте тук, досега вече щяхте да сте като него.


Образцови жители на образцови апартаменти


District: „Стефан” и приятелка, творения на маркетинговия екип на апартамента, разхлаждат петите си в новата му кухня.


Срещали ли сте се с 9-А? С разрошени коси, кара черно BMW, занимава се с виняса (вид йога) на покрива всяка сутрин? Може би така и не сте запомнили името му – Стефан? Той работи в хедж-фондовете. Има най-убийствения апартамент в района, онази нова сграда на улица Ан. Всеки четвъртък очаква приятелите си за по питие в билярдната зала. Пазарува от Прада; прекарва съботите в разглеждане на галериите в Челси. Вечеря в Spotted Pig, нощува в хотел Bowery. Той би бил страхотен избор, ако реши да се обвърже сериозно.

И ако наистина съществуваше. Стефан е измислица, Сим в човешки размери. District няма да бъде завършен до лятото. А апартамент 9-А е просто нагласена история, илюзия създадена, за да се продават апартаменти.

Всичко, което знаем за Стефан- а ние знаем ужасно много – се основава на указания относно образцовия апартамент, предоставени от брокери, предприемачи, дизайнери и маркетингови експерти. Всяко едно измислено доказателство е избрано, за да направи по-достоверен въображаемия купувач – относно списанията, които чете (Men’s Vogue, Wallpaper*), вкусът му за етническо изкуство (гоблени от необработени тъкани, украсени с черупки) и леглото му (кръгло). Всичко това означава, че посещението на 9-А е като влизане с взлом в нечий чужд дом и изпробване на живота му.

Около 56% от жилищните продажби в Манхатан са на апартаменти и въпреки, че пазарът показва леки признаци на забавяне, много от тях са продадни предварително по проекти. „Купувачите нямат нашето въображение, затова трябва да им се помогне” – казва Шон Ошър (CEO of Core Group Marketing). Те нито пък са доволни от мултимедийните симулации.”Преди пет години, всеки си правеше виртуални разходки”-казва Нанси Ръди от Cetra/Ruddy architects, които са проектирали дозини от луксозните шоу-апартаменти. „Но хората искат да да се докоснат, да почувстват средата. На времето поискаха от нас да създаваме образци за около 50% от проектите, които проектирахме. Днес това вече са около 80%.”

„Опитайте се да го възприемете по този начин: Не бихте си купили костюм Thom Browne за $ 8 000, ако първо не почувствате материята му.”- казва Бари Мандъл – старши VP в Corcoran. Такива абсурдни суми са бали вложени в образцовите апартаменти. „Ще похарчим около $500 000 само за обзавеждането” - казва Кели Мак, президент на Corcoran Sunshine marketing. “Която и линия жилища решим да представим с образец, тя се продава най-бързо.” Количеството детайли са главозамайващи, а особеностите не са просто допълнителна грижа, а загадката на преживяването. „ Преди” – казва Ръди „образецът щеше да покаже, че да – диван за осем души ще може да се вмести в тази стая. Сега той казва „Ето какъв мога да бъда” „

Пробивът за марката дойде през 2006, с къщата на Уилям Биивър – 47-етажна богаташка къща, проектирана от Андре Балаз, в която цял гардероб може да се побере в дрешника. Архетипният Бивърит очевидно си пада по раздърпани ризи от Zara и по копринени тениски от Old Navy и той (или по-точно племенникът му) кара скейтборд Sector 9.

И все пак, един дрешник може да разкаже толкова много за същността на човек. Ето защо District създават не само образцов апартамент, но и филм, разпространен по Интеренет, за идеалните обитатели. Тя е вечно замислена флиртаджийка като от филм – ноар, която донаглася жартиерите си, докато върви по тротоара. Той е истински красавец, който пуши и се къпе с часове. Всъщност като, че ли цялото жилище те кара да се вземеш един душ. Елегантен и секси, на стената в офиса за продажби виси примамващ плакат, показващ двойката (той без риза, тя без панталони), изваждайки чифт Stilettos от техния хладилник Liebherr.

Секс-фурията Шърмън МакКойс ще има нужда от Ами Сако, която е собственик на апартамент тук и е lifestyle консултантът на District. Спецът по нощен живот разговаря със Стивън Стар относно един къщен ресторант. „Хората се местят тук, но няма нищо супер-секси за правене. Нашата идея е да направим District най-горещото място в центъра на града и да поставим финансовия район на картата,”-казва Кристофър Матисън, който е директор по продажбите на District (или беше – напуснал е работа, след като разговаряхме).



Няма коментари:

Публикуване на коментар